Esta cita, organitzada pel departament de Patrimoni de la Mancomunitat i l'Ajuntament d'Alzira, amb el suport del projecte Interreg Learning Platform, ha comptat amb la presència de sis experts arribats d'Irlanda, Bèlgica, Estònia, Finlàndia i Bòsnia i Hercegovina. L'objectiu, abordar els reptes comuns de la modernització i la digitalització.
Pel que fa als museus comarcals, han assistit el MUMA d'Alzira, que ha acollit la sessió; el Museu Valencià de la Festa d'Algemesí; el Museu Valencià d'Història Natural d'Alginet; el Museu d'Història i Arqueologia de Cullera; l'Espai Joan Fuster de Sueca; la Casa Museu de Patrimoni de Turís i el Museu Viu de la Taronja de Carcaixent.
La sessió ha abordat temes com les estratègies de modernització, la col·laboració entre museus, la participació ciutadana, els reptes econòmics, les eines per a arribar a nous públics, la digitalització de col·leccions, els esdeveniments, la comunicació o els espais en línia.
Com a resultat de la reunió, es prepararà un document de recomanacions per a la modernització i digitalització dels museus de la Ribera. L’objectiu és posar en pràctica els suggeriments proposats i dur a terme un seguiment posterior per tal d’adaptar els museus comarcals als reptes contemporanis.
Els professionals europeus que han intervingut són Jeroen Bryon (Herita, Bèlgica), assessor de museus i expert en modernització; Brian Barrett, cap de cultura de l'Ajuntament de Galway (Irlanda); Diethard Vlaeminck (Museu de Ciclisme KOERS, Bèlgica), expert en digitalització; Senka Ibrisimbegovic (Universitat de Sarajevo), directora del Museu d'Art Contemporani 'Ars Aevi'; Linda Lindroos (Universitat de Ciències Aplicades de Centria, Finlàndia), experta en comunicació digital i participació; i Mirjam Krull (Junta de Patrimoni d’Estònia), coordinadora de la iniciativa 'Acceleradora de Museus'.