Añadir El Periodico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.
La Fira d’Agost també és un aparador per a les associacions i entitats que treballen durant tot l’any a Xàtiva. Entre elles es troba SPAX, que estos dies compta amb una parada al recinte firal per donar a conéixer la seua tasca i recaptar fons per continuar atenent els animals de la protectora.
Maria, una de les voluntàries, explica que a la parada es poden trobar diferents productes, des de joguets, pilotes i arnesos fins a camisetes, calendaris i paperetes de loteria. Tot el que es recapta es destina directament als animals.
“Som una protectora, som voluntaris i tot és per als animals: per a les vacunes, els veterinaris, el menjar i per poder donar-los una vida amb qualitat”, explica.
La parada està situada davant d’Eurocaja Rural i durant estos dies està rebent una resposta molt positiva per part del públic. Maria assegura que no han parat de rebre visites i que la gent s’ha mostrat especialment interessada per les camisetes, els calendaris i els joguets.
Paula, també voluntària, coincidix en el bon balanç de la Fira i destaca especialment la col·laboració dels veïns de Xàtiva. “Està venint molta gent i s’està interessant per les camisetes, els calendaris i els joguets”, assenyala.
“Tota pedra fa paret”
Les voluntàries insistixen que qualsevol aportació, per xicoteta que siga, pot marcar la diferència. “Tota pedra fa paret”, recorda Maria, que explica que actualment la protectora té diversos animals que necessiten vacunacions, medicació, alimentació i atenció veterinària.
Per això, la parada de la Fira no només servix per a recaptar diners, sinó també per donar a conéixer les diferents formes de col·laborar amb SPAX. La protectora permet fer-se soci, padrí o voluntari, com també contactar amb l’entitat a través de les seues xarxes socials.
Els socis aporten 6 euros al mes, mentre que els padrins contribuïxen amb 5 euros mensuals i poden anar cada dissabte a passejar el gos que han apadrinat.
Els voluntaris, per la seua banda, col·laboren en les tasques de neteja del refugi, en les passejades i, sobretot, en donar afecte als animals.
“Hi ha molts gossos que venen del carrer i que tenen por. Sobretot necessiten carinyo i amor”, explica una de les voluntàries. L’objectiu és que els animals estiguen preparats per al moment de trobar una família i que el pas del refugi a una llar siga el menys complicat possible.
La història de Macarena
Durant l’entrevista, les voluntàries també han compartit la història de Macarena, una gossa que vivia al carrer i que acostumava a acudir a una colònia de gats per menjar-se el seu aliment.
La persona que cuidava la colònia va demanar ajuda a SPAX perquè la gossa acabava amb el menjar destinat als gats. Després de diversos intents i d’una persecució pel municipi, les voluntàries van aconseguir capturar-la amb una gàbia trampa.
Ara Macarena es troba a la protectora i està a l’espera d’una família que l’adopte.
La seua història és només una de les moltes que hi ha darrere de la tasca de la protectora, que durant tot l’any depén en bona part del treball del voluntariat.
Voluntariat durant tot l’any
Encara que estos dies la parada de la Fira concentra bona part dels esforços, l’activitat de SPAX no s’atura. Les voluntàries expliquen que compten amb un grup nombrós de persones que permet cobrir tant la parada com les necessitats del refugi.
Cada dissabte, els voluntaris acudixen a la protectora per netejar, passejar els animals i, sobretot, passar temps amb ells.
“Al final, les necessitats les tenen cobertes, però sobretot necessiten carinyo”, assenyalen.
Des de SPAX animen així els visitants de la Fira a acostar-se a la parada, conéixer la seua feina i col·laborar amb qualsevol aportació. Per a la protectora, cada compra, cada donació, cada apadrinament i cada hora de voluntariat contribuïxen a donar una nova oportunitat als animals que esperen una família.