Añadir El Periodico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.
Els municipis de La Ribera han activat diferents mesures preventives davant l’alerta roja per pluges que entra en vigor este dijous a les 18:00 hores i que ha obligat a suspendre activitats, tancar instal·lacions i modificar serveis municipals.
Suspensions educatives
A Alzira i Almussafes, les classes quedaran suspeses fins a les 15:00 hores de divendres, mentre que la suspensió s’estén durant tota la jornada de demà a Alginet, Carcaixent, Carlet, l’Alcúdia, Catadau, Llombai, Antella, Càrcer, Alfarb, Riola, Sueca, Cullera i Albalat de la Ribera.
A Llaurí, la suspensió s’ha establit des de les 18:00 hores d’este dijous i fins a nou avís. En altres municipis, les mesures educatives anunciades afecten de moment la vesprada de dijous. És el cas d’Algemesí, Benifaió, Guadassuar, Turís, la Pobla Llarga, Montroi, Manuel, Rafelguaraf, Alcàntera de Xúquer, Benimuslem i Corbera.
Tancament d’espais municipals
La majoria dels ajuntaments han decretat el tancament preventiu de parcs, jardins, instal·lacions esportives, cementeris i altres espais municipals mentre es mantinga l’alerta roja. En alguns casos, les restriccions afecten també biblioteques, centres culturals, juvenils o socials.
A Sollana, s’han habilitat diversos espais municipals perquè els veïns puguen estacionar els vehicles en cas que necessiten retirar-los de zones amb risc d’inundació, mentre que a Almussafes s’ha obert amb esta finalitat el pavelló polivalent. A Benimuslem, la pista esportiva també s’ha habilitat de manera excepcional com a zona d’aparcament.
Activitats i serveis suspesos
Les restriccions també han comportat la suspensió d’activitats culturals, esportives i d’oci previstes per als pròxims dies.
A Alzira s’han ajornat, entre altres, la inauguració dels Murals de les Muralles, Bon Profit, la conferència sobre Violant d’Hongria i el tancament de la Setmana de les Persones Majors.
A Alberic s’han ajornat la inauguració de l’exposició d’Antonio Torres, la Fira de l’Alliberament Senyorial, prevista durant tot el cap de setmana, i la representació teatral de "Políticament Incorrecte" de divendres.
La Pobla Llarga ha traslladat les paelles previstes per al 3 d’octubre al dia 11, mentre que l’actuació musical programada per dissabte queda pendent de l’evolució de l’oratge.
També s’han ajornat les activitats de la Festa del Llibre de Polinyà de Xúquer previstes per al cap de setmana, que es recuperaran en noves dates.
A Fortaleny, el festival Fortaleny Infinit, programat per als dies 3 i 4 d’octubre, també ha quedat ajornat.
En l’àmbit esportiu i d’oci, nombrosos municipis han suspés les activitats a l’aire lliure i les escoles esportives. A Sueca també s’ha cancel·lat el mercat ambulant de divendres i s’han suspés les activitats de les societats musicals. A Albalat de la Ribera, divendres també quedaran suspeses les activitats de l’Albalat Camina i el servei del centre de dia.
Vigilància de zones inundables
Els ajuntaments han reforçat la vigilància dels punts amb major risc davant la previsió d’intenses precipitacions. A Carlet s’han instal·lat barreres preventives en diversos punts susceptibles d’inundació, mentre que a Catadau i Llombai es controlen els punts crítics, especialment barrancs, guals i zones d’accés al riu.
A Corbera s’està fent seguiment de les trapes i els embornals, així com de la zona industrial, els túnels i els barrancs, amb possibilitat de restringir la circulació si és necessari, i a Alfarb la vigilància se centra també en els dos guals que travessen el riu Magre, que han quedat tancats preventivament.
A l’Alcúdia s’ha advertit de possibles restriccions de circulació en els punts més exposats, com Patraix, Juan de Austria i Sant Vicent, mentre que a Riola s’ha reforçat la coordinació davant l’evolució del riu i s’han preparat les bombes de desguàs.
A Algemesí s’han reforçat els efectius de la Policia Local i les brigades municipals, mentre que diversos municipis han activat els seus dispositius d’emergència i seguiment dels punts conflictius.
Restriccions de mobilitat i serveis
L’episodi també ha obligat a modificar alguns serveis. A Alzira no hi haurà servei d’autobús municipal i la zona blava quedarà sense funcionament des de les 18:00 hores de dijous fins a les 2:00 hores de divendres.
La recollida de residus s’ha suspés o ajornat en municipis com Algemesí, Carcaixent, Carlet, Alginet, Rafelguaraf, Alcàntera de Xúquer, Sueca i Cullera. En alguns casos, els ajuntaments han indicat que el servei es reprendrà divendres si les condicions meteorològiques ho permeten.
A Cullera, l’Ajuntament recorda als treballadors la possibilitat d’acollir-se al permís retribuït per causes meteorològiques si no poden desplaçar-se al lloc de treball durant l’alerta roja.
Els ajuntaments mantenen els dispositius activats i advertixen que les mesures poden ampliar-se o modificar-se en funció de l’evolució de les precipitacions i dels avisos de les autoritats d’emergència, per la qual cosa recomanen seguir l'actualització de la situació meteorològica a través dels canals oficials.