Ir al contenido principal

Algemesí acull este divendres la segona reunió de la Comissió Mixta Generalitat-Govern per la dana

Juanfran Pérez Llorca presidirà per torn rotatori una reunió clau per a fer seguiment de les actuacions de reconstrucció i del treball dels grups creats després de la constitució de l'organisme al febrer

Marta
Ángel Víctor Torres (esq.) i Juanfran Pérez Llorca (dta.) representaran el Govern d'Espanya i la Generalitat Valenciana, respectivament, en la segona reunió de la Comissió Mixta per la dana.
Ángel Víctor Torres (esq.) i Juanfran Pérez Llorca (dta.) representaran el Govern d'Espanya i la Generalitat Valenciana, respectivament, en la segona reunió de la Comissió Mixta per la dana. // EFE/Ana Escobar

Añadir El Periódico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.

Activar ahora

La segona reunió de la Comissió Mixta entre la Generalitat i el Govern d'Espanya per a la reconstrucció i recuperació dels danys provocats per la dana d'octubre de 2024 se celebrarà este divendres a Algemesí, una de les localitats més afectades per les inundacions que van assolar la província de València i van causar 230 víctimes mortals.

La trobada tindrà lloc a l'Ajuntament d'Algemesí i reunirà el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i el ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres. Per torn rotatori, serà Pérez Llorca qui exercirà la presidència de la comissió en esta ocasió.

La reunió arriba quatre mesos després de la constitució oficial de l'organisme, que va celebrar la seua primera sessió el passat 18 de febrer al castell de Riba-roja de Túria.

Coordinació entre administracions

La Comissió Mixta va nàixer com a resultat de l'acord assolit entre el president del Govern, Pedro Sánchez, i el cap del Consell durant la reunió mantinguda el 17 de desembre a La Moncloa.

L'òrgan integra representants de l'Administració General de l'Estat, la Generalitat, la Diputació de València i els ajuntaments afectats per la dana a la Comunitat Valenciana, amb l'objectiu de coordinar les actuacions de reconstrucció, supervisar les mesures adoptades i garantir una resposta conjunta de totes les administracions implicades.

Entre les seues funcions figuren la planificació de les actuacions de recuperació, el seguiment dels projectes en marxa i la millora dels mecanismes de coordinació institucional.

Balanç de les mesures impulsades pel Govern

La reunió d'Algemesí se celebrarà després que este dijous el ministre Ángel Víctor Torres haja presidit a Madrid una nova sessió de la Comissió Interministerial per a la dana.

En esta trobada s'ha fet balanç de les actuacions desenvolupades pels diferents departaments ministerials en el territori afectat. Hi han participat, entre altres, representants dels ministeris de Defensa, Hisenda, Transports, Sanitat, Indústria, Ciència i Interior, així com la comissionada del Govern per a la dana, Zulima Pérez, i la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé.

Segons ha informat el Ministeri de Política Territorial, la reunió ha servit per a revisar l'estat de les mesures urgents impulsades des de les diferents àrees del Govern un dia abans de la celebració de la Comissió Mixta a Algemesí.

Quatre grups de treball

Durant la primera reunió de la comissió, celebrada al febrer, es va acordar la creació de quatre grups de treball específics centrats en salut mental, infraestructures hidràuliques, emergències i la recuperació dels parcs naturals de l'Albufera i del Túria.

A més, es va constituir una comissió permanent de seguiment encarregada de reunir-se trimestralment per a avaluar l'execució dels acords i l'evolució dels projectes de reconstrucció.

La reunió d'este divendres permetrà conéixer l'estat d'avanç d'estes línies de treball i analitzar les pròximes actuacions previstes en les zones afectades per la catàstrofe.

Sobre el autor

Marta
MARTA COLLADO CASCALES

PERIODISTA

Ver biografía
Lo más leído