Ir al contenido principal

Detingut a la Pobla Llarga amb una arma de foc camuflada com una targeta de crèdit

L’actuació va permetre localitzar també munició prohibida per a l’ús particular durant el registre del domicili

Marta
Entrada de la Comandancia de la Guardia Civil en Valencia.
Entrada de la Comandancia de la Guardia Civil en Valencia. // EFE/Manuel Bruque/Archivo

Añadir El Periodico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.

Activar ahora

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 53 anys a la Pobla Llarga després de localitzar-li una arma de foc camuflada amb l’aparença d’una targeta de crèdit mentre es trobava en la terrassa d’un establiment d’hostaleria.

Els fets es van produir el passat 12 de juliol, quan agents del lloc de Castelló realitzaven una inspecció en un local de la localitat. Els efectius van observar una actitud sospitosa en un dels clients en adonar-se de la presència policial, per la qual cosa van procedir a identificar-lo i revisar superficialment les seues pertinences.

Una arma amb aparença de targeta

En l’interior d’una bossa de mà, els agents van trobar una arma de foc amb la inscripció "lifecard" que simulava ser una targeta de crèdit, a més de tres cartutxos del calibre 7,65 i un cartutx inert.

Segons la Guàrdia Civil, l’arma disposa dels elements necessaris per disparar munició real, tot i estar dissenyada per aparentar ser un altre objecte. L’actuació es va produir, a més, en un establiment d’oci amb una elevada afluència de persones.

El detingut està acusat d’un delicte de tinença il·lícita d’armes. La Guàrdia Civil recorda que el Reglament d’Armes prohibix expressament la fabricació, importació, compravenda, tinença i ús de les armes de foc camuflades baix l’aparença d’un altre objecte.

Més munició i objectes al domicili

Després d’obtindre l’autorització judicial corresponent, els agents van registrar el domicili de l’home el 13 de juliol. Allí van localitzar 11 cartutxos del calibre 22, per al qual està habilitada l’arma intervinguda, un altre cartutx inert, un ganivet i dos visors de rifle.

Entre la munició trobada hi havia també un cartutx de punta buida, conegut com a munició "dum-dum". Este tipus de munició, que es fabrica amb la intenció d'augmentar les lesions del seu impacte, està prohibit per als particulars, per la qual cosa també s’ha proposat una sanció administrativa.

L’actuació ha sigut realitzada per agents del Lloc de Castelló de la Guàrdia Civil. Les diligències han sigut entregades a la Secció Civil i d’Instrucció del Tribunal d’Alzira número 2.

Sobre el autor

Marta
MARTA COLLADO CASCALES

PERIODISTA

Ver biografía
Lo más leído