Ir al contenido principal

La Ribera respira després del temporal: així treballen els municipis afectats per pal·liar els efectes de la pluja

Real i Montserrat superaren els 100 litres per metre quadrat | Alginet se centra en el restabliment de la circulació als camins del municipi

Marta
Acumulació de pluges a Alginet, un dels municipis més afectats pel temporal a La Ribera.
Acumulació de pluges a Alginet, un dels municipis més afectats pel temporal a La Ribera. // X

Añadir El Periodico de Aquí como fuente preferida de Google de forma gratuita.

Activar ahora

La Ribera ha viscut una nit marcada per les pluges torrencials, que han deixat importants acumulats en diversos punts de la comarca. Segons les dades de les estacions d’Avamet, Real ha registrat 104,2 litres per metre quadrat, mentre que Montserrat ha arribat als 101,6 l/m² a l’estació de Casadalt i Alginet ha acumulat 83,7 l/m² a l’estació d’Alginet Sud.

Durant la nit, a l’estació de Real es van arribar a registrar més de 92 litres per metre quadrat en una hora i mitja, mentre que a Montserrat es van superar els 75 litres en el mateix període.

Alginet treballa en la neteja dels camins

A Alginet, la Policia Local informa que la situació és de normalitat, tot i que que els efectes de les pluges encara es fan notar en alguns camins.

Des de primera hora d’este dijous, l’Ajuntament ha posat en marxa treballs de neteja i condicionament dels camins per retirar restes, revisar els accessos i recuperar la normalitat.

El consistori demana precaució a l’hora de circular per estes zones mentre continuen les actuacions i reclama respectar la senyalització i les indicacions dels operaris.

Montserrat manté tallats els accessos al Riu Magre

A Montserrat, la pluja va provocar una afecció puntual a l’avinguda d’Europa i la rotonda de la CV-416, dos punts que s'aneguen habitualment. Durant la nit, la Policia Local va tallar la rotonda i també el Camí Vell del Real per seguretat.

Este matí, la situació als camins s’havia estabilitzat, però els accessos al Riu Magre continuaven tallats per l’alerta de preemergència hidrològica.

Pel que fa als centres educatius, les classes s’han mantingut amb normalitat.

Rodalies recupera la circulació entre València i Gandia

El temporal també ha afectat la circulació ferroviària entre València i Gandia, una línia que connecta diverses poblacions de la Ribera Baixa.

Renfe havia informat a les 7:00 hores que el servei estava interromput per una avaria provocada per les condicions meteorològiques adverses. La incidència ha quedat reparada poc abans de les 8:30 hores i els trens han recuperat la circulació amb un tren cada hora per sentit. La previsió inicial és recuperar completament el servei a les 14:00 hores.

Alguns pobles suspenen les classes de forma preventiva

Davant de l’avís taronja per pluges activat pel Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat, Carcaixent, l'Alcúdia i Alberic han acordat suspendre de manera preventiva l’activitat escolar este dijous 17 de setembre. A Benifaió, no s'han fet classes a l'IES Enric Soler i Godes, situat en una zona inundable. Almussafes també ha paralitzat l'activitat a l'institut a causa de problemes estructurals en la façana del centre.

Sobre el autor

Marta
MARTA COLLADO CASCALES

PERIODISTA

Ver biografía
Lo más leído